Vad tror Ida Hult?

Ida Hult har gått ut i verkligheten och studerat den. Hon ställer samhällstrender, livsstilsförändringar och beteendemönster i ett helt nytt ljus genom sina undersökningar. Ida Hult vet vad människor säger, vad de gör och skillnaden där emellan. Ida Hult är VD och grundare av Trendethnography, en etnografisk konsultbyrå, specialiserad på konsumentinsikt och organisationsutveckling. Verkligheten är Ida Hults laboratorium: Med ett brinnande intresse för människors vardag och beteendeförändringar guidar hon  i nutidsmänniskans verkliga verklighet. Du får nya perspektiv på tillvaron, historia och framtid, trender och värderingar.  Ida Hults styrka är att se mönster där andra ser fragment. Har du frågor kring ”varför gör de på detta viset”? Ida Hult har ofta ett svar. Lär dig mer om oss människor som konsumenter, medborgare och anställda.

Kan Ida Hult lära dig något om framtiden? Berätta då vad och kommentera varför.

Kommentarer
Postat av: Amanda E Frida P Linnea Amanda J Carina

Vi tror att hon absolut kan lära oss om framtiden och trender för att kunna komma på nya affärsideer som kan lämpa framtida efterfrågan. Om vi vet hur vår målgrupp tänker och vill ha, kan vi använda det i vår marknadsföring för att skapa intresse för vår produkt. Som företagare gäller det att hänga med i utvecklingen för att inte hamna efter, hänger man med kan man få många konkurrensfördelar jämfört med dem som fastnar i det gamla tänket.

2012-01-19 @ 10:22:45
Postat av: Alexander Hagström

Klart ingen människa kan se in i framtiden, men jag tror definitivt att Ida Hult är en person som kan lägga upp en relativt tydlig grund till hur saker och ting förmodligen kommer att vara i framtiden. Hennes arbetssätt påminner mig om det som man brukar använda sig av inom aktiekunskap: teknisk analys. Att man går tillbaka i historiken, följer mönster för att kunna förutspå framtiden. Som svar på frågan, så tror jag Ida Hult kan lära oss mycket, hon kan hjälpa oss företagare att förutse livslängder och avvikelser på trender, det senaste inom samhället och trenders innerbörd. Helt enkelt få oss uppdaterade om det senaste, vilket är en förutsättning för att lyckas.

2012-01-22 @ 11:06:30
Postat av: Niclas Lundgren

Eftersom trender med värderingar, köpmönster och annat ofta kommer tillbaka efter ett antal år kan vi med hjälp av den information som Ida Hult förser oss med försöka ta reda på vilka trender som kommer att komma tillbaka i framtiden. Ida hult kan lära oss om hur trender har varit och hur värderingar och köpmönster har följt med dessa trender. När vi har denna information kan man som företag satsa på att utforma sin marknadsföring och produkter för att tilltala dessa värderingar och köpmönster som kommer att komma tillbaka med de trender som man förutspår kommer att komma i framtiden. Ida Hullt kan även lära oss om hur människor påverkas i sitt köpande beroende på hur samhället ser ut och vilka värderingar som finns. Självklart går det inte att till 100% veta vilka trender som kommer att komma, med det är en chansning som jag tror är värd att ta. Om man redan innan en viss trend har förberett sig med produktutveckling och marknadsföring för att passa in i trenden som kommer. Då tror jag att man har en stor fördel på marknaden gentemot andra företag. Allt detta tror jag att Ida Hult kan lära oss genom att beskriva hur människor har förändrats och betett sig under olika perioder och att utifrån detta försöka ta reda på hur framtiden kommer att se ut. Att i förväg ha en idé om hur samhällstrender och köpmönster kommer att se ut, har man en stor möjlighet att ligga före i utvecklingen av sina produkter och marknadsföring. Och när tiden är rätt chansen att nå kunderna på det sätt som kunderna vill, och med rätt produkter.

2012-01-22 @ 17:12:01
Postat av: Emma Ahlenius

Kan Ida Hult lära dig något om framtiden? Berätta då vad och kommentera varför.



Som företagare är det viktigt att ha koll på vad som kommer hända i framtiden. Att veta exakt var som kommer hända är nog svårt att veta helt hundra. Vi kan ju se hur det har sett ut förr och försöka se hur det skulle kunna komma tillbaka i framtiden.Eftersom hon vet all information om våra kunder och historien bakom utveckligen av vissa saker kan hon nog ge oss väldigt användbar information om trender som kommer komma. Ibland gäller det också att chansa och gissa att en trend kommer vara populär.Framtiden är alltid något som vi inte kommer kunna ha 100% koll på, men med rätt information så kanske vi får kanske reda på ungefär hur den kommer se ut. Om vi ser tillbaka på vad som fungerade förr, kan man utforma vissa delar i sitt företag efter saker som var lyckade. Dock kan man inte alltid förlita sig på att det som fungerade förut fungerad i framtiden, då gäller det att man chansar på något som ingen har gjort förut.

2012-01-23 @ 10:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0