Konsumenträtt- bra?

Finns det något bra du har lärt dig i avsnittet Konsumenträtt? Kommentera! Du har sökt information själv, sammanställt den och skrivit en rapport. Hur tycker du arbetssättet har varit? Kommentera!


Ungdomars förändrade värderingar

Värderingskartan på s 88 i faktaboken visar hur ungdomars attityder har förändrats från "Karriär" till "Personlig utveckling". Det har även gått en rörelse från "Kollektiv" till "Individ". Många säger att trender kommer och går med jämna mellanrum, men troligen är det så att vissa värderingar aldrig kommer tillbaka, medan andra just kommer och går.

Om du nu blickar framåt, hur tror du att ungdomars värderingar och inställning kommer att förändras under de närmaste tio åren för en eller flera av följande: utbildning, familj, arbete, miljö, etik, konsumtion. Kommentera!


Förr, nu och sen?

På Expowera, www.expowera.se/mentor/marknadsforing/nuochda.htm finns en artikel om Marknadsföring förr och nu. Läs artikeln och kommentera valfria förändringar i utvecklingen. Hur tror du att marknadsföringen kommer att utvecklas i framtiden?

Vad tror Ida Hult?

Ida Hult har gått ut i verkligheten och studerat den. Hon ställer samhällstrender, livsstilsförändringar och beteendemönster i ett helt nytt ljus genom sina undersökningar. Ida Hult vet vad människor säger, vad de gör och skillnaden där emellan. Ida Hult är VD och grundare av Trendethnography, en etnografisk konsultbyrå, specialiserad på konsumentinsikt och organisationsutveckling. Verkligheten är Ida Hults laboratorium: Med ett brinnande intresse för människors vardag och beteendeförändringar guidar hon  i nutidsmänniskans verkliga verklighet. Du får nya perspektiv på tillvaron, historia och framtid, trender och värderingar.  Ida Hults styrka är att se mönster där andra ser fragment. Har du frågor kring ”varför gör de på detta viset”? Ida Hult har ofta ett svar. Lär dig mer om oss människor som konsumenter, medborgare och anställda.

Kan Ida Hult lära dig något om framtiden? Berätta då vad och kommentera varför.

RSS 2.0